Hafo kancelářských architektů 2

5. září 2014 v 14:57 | insider |  Firemní postřehy
Už jsem se tu kdysi dávno problematice nebo lépe řečeno fenoménu kancelářských architektů věnoval (pro ty, co si to chtějí připomenout odkaz zde)

Abyste si nemysleli, že jsem si vymýšlel, nebo že se snad, nedej bože, něco ve východoasijských kompanijích změnilo, přináším další důkaz. Ano, opět se stěhovalo a stěhovat zřejmě bude.

Původně jsem chtěl tenhle příspěvek vystavit až po akci, ale vzhledem k tomu, že došlo k jejímu krátkému odložení, tak se mi nechtělo čekat. Čili možná že z toho nakonec sejde, ale nebuďme škarohlídi a nestahujme kalhoty, dokud je brod daleko.


Takhle vypadal office původně:

Všimněte si především geniálního umístění asistentky ředitele (v levém dolním rohu), která koukala do zadních stran HR skříněk, s jejich uklidňující šedou barvou…

Zřejmě v rámci nějakého level up, (pro nezasvěcené: level up = pokus o zvýšení úrovně firmy tím, že se direktivně nařídí vymýšlet zlepšení tzv. improvementy) někdo vymyslel, že se QC přesune do většího prostoru, ve kterém bývala QC laboratoř, která se přesunula do bývalého malého skladu, který se přesunul do velkého nového skladu… Takže se najednou objevil potenciál pro architekty, totiž volný prostor na konci open office.

A tak někdo vymyslel, že by se ta bublina volného vzduchu přesunula z konce office na začátek, na obrázku jakoby z pravé strany na levou.
Jedno z jednoduchých řešení by bylo, aby se třeba Purchase přesunul do oné bubliny a HR na místo Purchase, a tudíž se nemuseli zvedat všichni, ale jen někteří. No, ve skutečnosti se samozřejmě všichni posunuli dejme tomu tak o 3-4 metry a někteří i změnili pozici - viz obrázek. Třeba asistentka už nekouká do skříňky, pravda, zase ale sedí od ostatních, tak nějak řekněme, skoro jako že na samotce. Viz levý dolní roh. Ne, ona nemá žádnou nakažlivou nemoc.

Co je na tom, říkáte si? Přiznejme si na rovinu, že ten volný prostor na začátku kanceláře vypadá divně. Měl se původně používat na mítingy. Neodehrál se ani jeden, nikdo asi nechce prát své špinavé prádlo před celým kanclem. Takže plán, vznešeně řečeno "layout", musel být revidován a přesun, který se odehrál někdy před dvěma měsíci, byl špatně projektovaný, tudíž byl proveden nový projekt, který má být převeden z papíru na koberec co nejdříve. Jak můžete vidět z oficiálního návrhu níže, bublina se rozpůlí a část se přesune doprostřed kanceláře a menší část ještě kousek dále směrem k původní bublině vzniklé odchodem QC…


Asistentka ředitele zůstane v dolním levém rohu, ale zdá se, že bude tak nějak blíž. A taky stoly manažerů budou blíž, čili zmizí ulička, kterou využívali právě manažeři, když se přesunovali od jednoho k druhému, no asi to budou nějak obíhat…

Nemáte ten divný deja vu pocit, že některá oddělení se vrátí na místa, kde už byla? No asi to bylo potřeba, vyluxovat, posbírat zakutálené sponky a tužky a tak...

Nicméně, jak jsem již uvedl na začátku, začátek stěhování byl zatím posunut na příští týden, oficiálně na žádost některých oddělení, která mají na začátku měsíce fofry. Nu, asi to bude pravda, každopádně ale tolik stolů, kolik je na oficiálním návrhu, tak tolik tu určitě nemáme, tak jako tak, což je podle mě neoficiální důvod, proč se zatím nestěhuje.

Co myslíte, je to opravdu trvalá pozice asistentky ředitele nebo zase, chudera malá, dostane nějaké zastrčené bidlo?
 

1 člověk ohodnotil tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.